gps-speedsurfing

7Andreas Wale57,31
8Anders Bergstrom56,36
9Tobias Bodin51,15

Premiär i ankdammen. Började underriggad med 5,7 bytte sedan till 6,3 och tiderna gick upp lite men då hade det mojnat. Kom en regnby i slutet men då kom jag inte iväg för det var sjukt mkt vind typ 28m/s. Men jag skall inte gnälla för det blev PB på typ allt. :). Bra kört Matte som lyckades knipa den där regnbyn. Trevlig dag med trevliga surfare.

Köööör....

Riktigt kul dag även om det kändes lite knepigt att få någon vidare fart. Fick dessutom se lite retro-speed, en glad hjälte jagade rekord med en Cobra 320 Gun, kul!

Premiär i Ankdammen : Kul dag med byig vind..

Börjande hela förmiddagen med felriggat segel. Inget stämde.. Inget tryck.

En tankestund löste problemet så farterna gick upp..

Fick aldrig till 5 bra repor men fångade 2 byar varav en med riktigt draaag i.

Pb på det mesta.

Började med JP45 och 6.2 men det var dåligt med vind och det var svårt att få till det på banan. Lyckades med kastfall och hängseletampen gick av samt en latta, så jag valde att rigga 7.0 och bräda JP50. Kom ut igen men fortfarande inget tryck i vinden, plötsligt kom vinden och då var 7.0 alldeles för stort, jag mäktade inte med att få kontroll på prylarna. Skulle valt 5.7 om jag hade vetat att det skulle komma så mycket vind, såg att mätaren på klubbhuset hade en peak på 28 M/S. Tänk om man visste hur vädret skulle blicheeky

Härlig dag i dammen trots märkliga vindförhållanden. Vi var på vattnet ca kl 10, det blev aldrig något riktigt tryck och klockan 13.30 såg det ut som att det inte skulle bli något mer att hänga i granen så jag gick upp för att byta till slalombrädan och träna gippar. Då kommer monstervinden som tryckte på i 28m/s. (Klantigt av mig att inte se den komma med regnfronten) När jag tragglat mig ner till Dammen igen dog det fullständigt så jag inte ens kunde plana. Då gick jag upp och riggade ner. Gissa om vinden kom tillbaka då! Lyllos Lars och Robban som var kloka nog att hänga kvar och fick det göttaste.

Grattis till Mattias och Roger som gjorde PB med råge! Kul med nytt folk i dammen och extra kul att Mattias visade att GUN är ett segelmärke att räkna med, trots det låga priset.

Hoppas vi får fler sådana här dagar i år!

Testade dammen på morgonen, men det var alldeles för dåligt tryck för min 5.6:a. Blev några sköna gippar i alla fall och en hyffsad alpha, men sedan fick det bli bump&jump-slalom i vågorna istället!

Det var mycket bättre tryck när man kom ut en bit ( i alla fall upplevdes det så...) och väldigt stökigt i vattnet. Jäklar vilken adrenalinkick det var att spätta på allt man kunde genom choppet!laugh En av dom roligaste seglingsdagarna jag haft på länge!

Var tvungen att åka hem vid lunchtid, så jag missade byarna på eftermiddagen, men det var nog lika bra det, för jag var rätt mör i kroppen efter förmiddagens segling i choppet.

Great day with my waveboard.

What an amazing day! My second ever speed session. My first ever ride on water smooth as a disco dance floor. My first ever speed session on my 1985 Cobra 320 GUN.

I've had the board since I was 13 years old and I've always felt I can go fast on it but I could not imagine that it would be possible to go as fast as 35 knots with a big smile on my face.

The Cobra is 30 years old, 3,2 meters long, have six foot straps (>>--) and was shaped by Klaus Simmer.

Also, it was the first time I tested the Blackdiamond Speed Weed 26 that I have modified to fit the Us-box on the Cobra.

I started out with a 4,7 Simmer Icon just to get a feling for the spot. It felt small but I topped over 30 knots, so I decided to go for the 6,2 Simmer SCR. It was a great change and the tuning of the gear was perfect and I could really go for it in a totally relaxed way. I really like the 2013 SCRs - light in the hands, but full power forward. Everything felt super easy and I was just flying! Still I was slightly underpowered. It was just one run that I could push a little harder on a broad reach and wow!!!

My best day ever on the water!